Search
Close this search box.

Víc než 2,5 milionu Čechů pravidelně hraje hry na mobilu či počítači

gaming play woman AI

Víc než 2,5 milionu Čechů, tedy 37 procent obyvatel ve věku 15 až 64 let, alespoň jednou do týdne hraje hry na chytrém telefonu, počítači nebo jiném herním zařízení. Každý třetí on-line hráč v Česku nemá přehled o tom, kolik za hry utratí. Vyplývá to z průzkumu NMS Market Research pro Českou spořitelnu mezi tisícovkou respondentů.

Nejčastěji ke hraní her lidé využívají chytrý telefon (75 procent hráčů) a notebook (47 procent), stolní počítač je na třetím místě. Dvě třetiny hráčů mají přehled o penězích, které utratí za hry a mikrotransakce, nicméně 11 procent hráčů jej má jen částečný a pětina nemá žádný.

Nejčastěji se hraní her Češi věnují večer mezi 18:00 a 22:00, takových je 79 procent. Čtyři z deseti hrají také odpoledne po škole či práci. V průměru stráví hraním her týdně 14 hodin. Mezi nejoblíbenější typy her se řadí logické, kterým se aktivně věnuje 52 procent hráčů, strategické hry preferuje 45 procent a střílečky 42 procent. Trojici nejoblíbenějších her tvoří GTA, Minecraft a Candy Crush.

„Odvětví digitálních her je poměrně mladou a rychle se rozvíjející oblastí. I proto obrat českého herního průmyslu rostl v minulých letech i o desítky procent ročně. Dokonce i v roce 2020, kdy většina oblastí ekonomiky byla z důvodu pandemie a přijatých opatření a restrikcí utlumena, vzrostl obrat českých herních společností meziročně o 17 procent,” uvedla analytička spořitelny Tereza Hrtúsová.

Když v roce 2021 začala ekonomika oživovat a odložená spotřeba domácností opět vzrostla, obrat podle ní stoupl o 33 procent na 7,11 miliardy korun. Pro rok 2022 odhadla Asociace českých herních vývojářů obrat českých herních společností na 7,5 miliardy korun.

TZ

Sucker Punch odhaluje Ghost of Yotei

Čtyři roky po vydání prvního dílu přichází Sucker Punch s odhalením nového titulu Ghost of Yotei. První trailer naznačuje, že se hráči mohou těšit na hru s téměř „westernovým“ nádechem.

Číst dále »