Retro kolekce Star Wars: Battlefront má problém

Retro kolekce Star Wars: Battlefront má problém

24 března, 2024 0 Od Michal Fortyn

Po neúspěšných pokusech EA oživit sérii Star Wars: Battlefront se vývojáři ze studia Aspyr rozhodli přinést staré klasiky. Jenže se jim to moc nepovedlo.

Retro kolekce Star Wars: Battlefront má menší problém

Značka Star Wars je v herním světě známá svým širokým spektrem her – od klasik a fanouškovských oblíbených po méně úspěšné pokusy. Jednou z ikonických sérií je multiplayerový Battlefront, který nabízí hráčům autentický zážitek z bitevních polí inspirovaných filmovým vesmírem Star Wars. Roku 2015 se série dočkala moderního přepracování pod křídly společnosti EA. Ovšem tato novodobá inkarnace narazila na kritiku, zejména druhý díl, jehož monetizační strategie v podobě lootboxů vyvolala nemalé kontroverze, dokonce soudní spory.

Přestože byla situace pro fanoušky znepokojující, objevila se nová naděje v podobě retro kolekce od studia Aspyr, specializujícího se na přetváření starých klasik pro současné platformy. Projekt měl ambici vrátit lesk původním hrám a nabídnout nostalgií nabité zážitky. Avšak i přes tyto dobré úmysly se nedostalo očekávaného úspěchu.

Malý počet serverů a další problémy

Klíčem k bezproblémovému a plynulému hernímu zážitku je zajištění dostatečného množství serverů. Nicméně, vývojářský tým ze studia Aspyr zdá se tento prvek opomněl, nebo si jeho význam uvědomil až příliš pozdě. Při spuštění jejich hry byly k dispozici pouze tři servery pro 10 tisíc hráčů, každý s kapacitou 64 hráčů, což je zjevně nedostačující. Situace tak vyvolala rozsáhlou nespokojenost mezi hráči, i když se situace během dne částečně zlepšila s postupným přidáváním dalších serverů.

Problémy hráčů však neskončily jen u serverů. Vyjádřili nespokojenost také s celkovou stabilitou serverů, omezenými možnostmi přizpůsobení ovládacích prvků a nefunkčností některých herních módů.

Víme o problémech, ale neomluvíme se

Nedávné jednání studia Aspyr vyvolalo mezi fanoušky rozhořčení, které by se dalo přirovnat k arogantnímu gestu. Studio vydalo prohlášení, v němž poděkovalo komunitě za zpětnou vazbu a slíbilo nápravu identifikovaných problémů. Avšak významným nedostatkem tohoto vyjádření byla absence jakékoli omluvy za neuspokojivý start hry, na který se mnoho hráčů dlouho těšilo.

Jejich postoj může působit jako známka přehnané sebejistoty, zvláště po úspěšném vydání remasterované kolekce Tomb Raider. Věříme však, že Aspyr se poučí z této situace a v budoucnosti bude ke svým hráčům přistupovat s větší pokorou a respektem, aby opravil chyby a splnil sliby dané komunitě.